Geen categorie

Inzamelingactie Koninklijke Marine

Elk jaar wordt er door OPV bemanning Rood , geplaatst op Patrouilleschip  Zr.Ms. Groningen, een inzamelingactie georganiseerd ten behoeve van een goed doel.

Het afgelopen jaar is gekozen voor een inzamelingactie voor een (nood)dieselgenerator ten behoeve van de WoraeCare Kraamkliniek te Atronie.
De noodzaak om een backup voorziening te hebben bij tijdelijke uitval van systemen/energievoorziening, kent de Koninklijke Marine als geen ander. Helaas is het elektriciteitsnetwerk in Ghana verre van betrouwbaar en valt regelmatig het stroomnetwerk uit. Ten tijde van een operatie en/of medische handelingen in brede zin, kan dit levensgevaarlijk zijn.

Tijdens de uitzending rond het Caribisch Gebied is door OPV Bemanning Rood een inzameling op touw gezet door ludieke acties te veilen.

Op 1 Maart 2024 heeft WoraeCare het prachtige bedrag van € 5.697,- mogen ontvangen voor het realiseren van een (Nood)dieselgenerator.

Stichting WoraeCare bedankt de gehele OPV bemanning Rood voor de inspanning en inzameling!

Van Links naar Rechts; Commandant OPV bemanning Rood – Dhr. P. Worae – Dhr. B. Oosterman

Bekijk hier een gedeelte van de bedank-speech van Dhr. Worae namens Stichting WoraeCare